Az ESET és a GKID közös felmérése alapján minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak - Hír - Armacomp Számítástechnika és Mobil szerviz

Hírek

Éliás Attila - Hírek
Éliás Attila
Programozó

Az ESET és a GKID közös felmérése alapján minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak

A magyar internetezők 57 százaléka esett már áldozatául online csalásnak, adathalászatnak, hackelésnek vagy vírustámadásnak – ez derült ki az ESET gkid-vel közösen végzett, a 18 év feletti online is vásárló internetezőkre reprezentatív felmérésből. A kutatás apropóját a most folytatódó kiberbiztonsági tudatosító kampány, az IT-hős vagy kiberbalek? adta. Célja, hogy a felhasználókat meggyőzze arról, a digitális biztonság alapszükséglet, amelyre figyelnünk és áldoznunk kell.


Hamis biztonságérzetben internetezünk?


A felmérés résztvevőinek 68 százaléka használ jelenleg vírusirtót, csaknem egyharmaduk viszont azért nem használ védelmi programot, mert úgy ítéli meg, hogy nincs rá szüksége, és saját maga ki tudja szűrni a gyanús dolgokat.
Ennek ellenére a magyar internetezők 57 százaléka nyilatkozott úgy, hogy esett már áldozatául online csalásnak, adathalászatnak, hackelésnek vagy vírustámadásnak: közel negyedük tapasztalt már olyat, hogy kéretlen felugró ablakok és weboldalak jelentek meg, valamint hogy lelassultak az eszközeik (14%), de arra is volt példa, hogy anyagi kárt okoztak a bankkártyaadataik ellopásával.

Csizmazia-Darab István, kiberbiztonsági szakértő szerint már csak a kártevők száma miatt is nagyon nehéz feladat lenne, hogy saját magunktól felismerjük őket: az AV Test szerint 1,3 milliárd egyedi kártékony kód van jelenleg a világon, ennyi, folyamatosan fejlődő kártékony kódot még a legtudatosabb felhasználók sem tudnak kiszűrni.
A májusban futó kampány célja éppen emiatt a tudatosítás: Anyakivan, CultureGeeks és Digital Pedro figyelemfelhívó videóikkal mutat rá arra, hogy mennyire védenünk kellene online birtokunkat is a behatolóktól. Digital Pedro kiberbiztonsági podcast, a Hackfelmetszők – Veled is megtörténhet! legújabb adásának is a vendége volt, ahol többek között arról beszélgettek Csizmazia-Darab Istvánnal, hogy a 18-29 év közötti korosztály tartja a legkevésbé valószínűnek, hogy vírustámadás éri őket - noha körükben is a válaszadók közel fele (48 százalék) esett már áldozatul valamiféle online támadásnak.


Vírusirtók: mivel nyújtanak többet a fizetős megoldások?


Azok közül, akik használnak vírusirtót, a legtöbben a laptopjukat védik így (71%), amit az asztali gép követ (48%), telefonon csak 44% használ védelmi megoldást, pedig a kiberbiztonsági szakértői podcastban hangsúlyozzuk, hogy az androidos készülékek védelem nélkül óriási kockázatnak vannak kitéve. A tableten (12%) és az OkosTV-n (5%) történő használat viszonylag kevesekre jellemző, pedig ezek ellen is léteznek támadások – és az androidos eszközök esetében persze védelem is.

A válaszadók szerint a fizetős programok leginkább abban különböznek az ingyenestől, hogy több funkcióval rendelkeznek és megbízhatóbbak, nagyobb eséllyel szűrik ki a kártevőket. A válaszadók egy része (17%) azért nem használ védelmi megoldást, mert nem érzi elengedőnek az informatikai tudását egy ilyen program használatához. Harmaduk viszont fizetne a vírusirtó programért, ha ezáltal lenne kihez fordulnia, ha segítségre van szükség – a jó hír, hogy találunk ilyen megoldást a hazai kínálatban, az ESET-nél felkészült szakemberekből álló, magyar nyelvű terméktámogató csapat várja a felhasználók kérdéseit, problémáit, hogy azonnal segítsenek azok megoldásában.
A válaszadók egy része szerint a fizetős programok további előnye, hogy nem adják el az internethasználati adataikat külsős partnereknek. Ez a feltételezés sajnos beigazolódott, láthattunk már példát arra, hogy egy ingyenes vírusvédelmi program gyártója gyűjtötte és adta el a felhasználók adatait, a beleegyezésük nélkül. Ezzel összhangban áll az az eredmény, miszerint a válaszadók jelentős része választana fizetős programot valamilyen bizalmi szempont miatt: azért, mert jobban megbíznak a minőségében, a gyártójában, vagy egyszerűen bizalmatlanok az ingyenes programokkal szemben.

Vírusirtó program választásakor fontos szempont még, hogy ne lassítsa le az eszközt, legyen egyszerűen telepíthető, és ritkán adjon téves riasztást.


Hogyan válasszunk vírusirtót?


Kiberbiztonsági podcast támpontokat ad ahhoz, hogy hogyan válasszunk vírusirtót. A mindenki számára szembeötlő egyszerű telepítés, kezelés és az eszköz meg nem terhelése is nagyon fontos szempontok, de érdemes mást is mérlegelni:
megbízható gyártó megbízható terméke: érdemes olyan cégtől vásárolni, amely komoly tapasztalattal és szakértelemmel rendelkezik az IT biztonság terén, és folyamatosan fejleszti termékeit.
magyar nyelvű terméktámogatás probléma esetére: az ingyenes megoldások esetében ez nem elvárható kritérium és sok esetben meg sem valósul.
minden platformra kínáljon megoldást: telefonra, laptopra, asztali gépre, okostévére, tabletre is.
legyenek benne az eszközhasználatunkhoz igazodó modulok: a biztonsági programok ma már nem csak a vírusok ellen védenek, számos extra biztonsági funkciót találhatunk bennük. Ilyen például a spamszűrés, az adathalászat elleni és a fizetésvédelem, a szülői felügyelet, a lopásvédelem. A prémium csomagokban pedig jelszókezelőt, VPN-t is találhatunk.

Érdemes átgondolni a fenti szempontokat és a magunk számára leginkább testhezálló megoldást választani, hiszen ahogy a kutatás is rámutatott, az óvatosság bár nagyon fontos, de önmagában nem elegendő a teljes biztonsághoz. Az online birtokunk ajtaját a lehető legszorosabbra zárjuk be, ahogy az otthonunkban is tesszük az ajtóval. Hiszen rengeteg értéket őrzünk virtuálisan: gondoljunk csak a bankkártya adatainkra, a személyes adatainkra, a munkánkhoz szükséges pótolhatatlan fájlokra, megismételhetetlen családi fotókra. Ezek értékével sokszor csak az elvesztésük után szembesülünk, és ha rossz kezekbe kerülnek, olyan mértékű károkat okozhatnak, amelyhez képest eltörpül egy megbízható biztonsági megoldás éves díja.

Forrás: https://www.eset.com/hu/hirek/minden-masodik-magyar-volt-mar-aldozata-kibertamadasnak-2024/

Hírek

Armacomp Számítástechnika és Mobil szerviz

Rólunk

Cégünk 1998-ban alakult, de az Armacomp Számítástechnika Szaküzlet és Mobil szerviz 2003-ban nyitotta meg kapuit Karcagon. Az üzlet alapító tagjai már korábban is foglalkoztak számítástechnikával, így a megszerzett tapasztalatuk és szaktudásuk biztosította a sikeres indulást. Az Armacomp Számítástechnika Szaküzlet és Mobil szerviz széles termékkínálattal rendelkezik, így a számítás ...

Szerviz szolgáltatások

Mobiltelefon szervíz

Árajánlatot adunk, és annak elfogadása esetén javítjuk a készüléket a lehető legrövidebb határidőn belül

TOVÁBB

Számítógép szervíz

A számítógépek szervizelési igénye gyakorlatilag egyidős a számítógép megszületésével: valószínűleg már Neumann János is szervizelte első számítógépét :)

TOVÁBB

Operációs rendszer telepítése

Sokan találkozhattak már azzal az egyszerű problémával, hogy vagy lelassul az egész gép, vagy egyáltalán be sem tölti az operációs rendszert.

TOVÁBB

Vírusirtás

A védelem nagyon fontos a mai internettel átszőtt világban: ahol nincs vírusirtó, ott nagy mértékben ki van téve a vírusos fertőzésnek

TOVÁBB

Helyszíni javítás, hibaelhárítás

Nem lehet mindent szakszervizbe vinni: a hálózat, a rögzített elemek nem mozgathatóak. Erre jó a helyszíni javítás kiszálló szolgálattal!

TOVÁBB

Adatmentés, adat archiválás

Az adathordozó pótolható, a rajta lévő adat nem! Adatmentés rendszeresen, professzionálisan HDD-rő, SSD-ről, pendrive-ról, ...

TOVÁBB

Nyomtató javítás

A nyomtatókat - megfelelő karbantartás híján - előbb, utóbb javítani kell: görgők, fejegység, fixáló, dob, stb. - kopóalkatrészek!

TOVÁBB

Mobiltelefon szerviz

Mobiltelefon kijelző csere

A kijelzőcsere egy mobiltelefon esetén a legdrágább javítási folyamatok közé tartozik, leginkább azért, mert ez a legköltségesebb alkatrész is egyben (természetesen a komplett alaplapot kivéve).

TOVÁBB

Mobiltelefon akkumulátor csere

Leglátványosabb hibajelenség, és talán egyértelműbb: az akkumulátor felpúposodik, a kijelzőt vagy a hátlapot feszíti, és mozdítja el akár a helyéről. Ebben az esetben akár nagyobb kárt is okozhat a készülékben.

TOVÁBB

Mobiltelefon töltőcsatlakozó / töltő Flex kábel csere

Milyen jelenségek, tünetek utalhatnak egy mobiltelefon esetén a töltőcsatlakozó hibájára?
Elsősorban nem tölt a telefon, vagy ha tölt is, akkor minimális mennyiségű energiát sikerül beleerőszakolni a készülékbe viszonylag hosszú időtartam alatt. Ez utalhat az akkumulátor és / vagy a töltőcsatlakozó (microUSB, Type-C USB-c, lightning) hibájára is.

TOVÁBB

Mobiltelefon hátlapi (fő) kamera csere

A mobiltelefon hátlapi kamerája az esetek legnagyobb százalékában fizikai sérülés miatt lesz használhatatlan: repedés, törés, karcolás.

TOVÁBB

Mobiltelefon kamera lencse csere

A mobiltelefon hátlapi lencséje jellemzően a kamera modul védelmét szolgálja, így annak sérülése esetén a kamera is nagyobb valószínűséggel sérülhet. A törött lencsén mind a por, pára és nedvesség is könnyebben jut el a kameramodulhoz.

TOVÁBB

Mobiltelefon beszédhangszóró csere

A mai kornak megfelelő mobiltelefonokban már nem csak egy hangszóró található jellemzően, de a működéshez a megfelelő működés mindegyik esetében elvárható. Milyen jelenségek esetén gyanakodhatunk a mobiltelefon beszédhangszóró hibájára?

TOVÁBB

Mobiltelefon rendszerhangszóró / csörgőhangszóró cseréje, javítása

A mai kornak megfelelő mobiltelefonokban már nem csak egy hangszóró található jellemzően, de a működéshez a megfelelő működés mindegyik esetében elvárható.
Milyen jelenségek esetén gyanakodhatunk a mobiltelefon csengőhangszóró, rendszerhangszóró hibájára?

TOVÁBB

Mobiltelefon rendszer telepítés / szoftveres javítása Android, iOS

Egy mobiltelefon is számítógép, így az operációs rendszer a használat során akár a folyamatosan felgyűlő problémák miatt is belassulhat, használhatatlanná válhat. Természetesen egy nagyobb rendszerfrissítés sem árt időnként, illetve sokszor egyszerűbb újratelepíteni a rendszert, mint az egyedi problémákat, szoftvereket egyenként megkeresni és "kieggyelni".

TOVÁBB

Mobiltelefon hátlapi burkolat csere

A mobiltelefon hátlapja sem egy egyszerű borítólap sok esetben manapság. Részben látvány kérdése, hogy elviseljük-e a törött, karcos hátlapot, de nagyon fontos szempont, hogy sokszor a mobiltelefon kameráját védő burkolat is egyben (egyes típusok esetén a kamera lencsevédő egybeépítve található a hátlappal), valamint a pára-, csepp- és vízállóságot is nagyban befolyásolja.

TOVÁBB

Armacomp Számítástechnika és Mobil szerviz Blog

Szeretnél többet tudni rólunk?

A kérdések és válaszok oldalon összegyűjtöttük azokat a fontosabb kérdéseket, amik eszünkbe jutottak. Ha egyéb kérdésed van, írd meg nekünk e-mailben!.

Kiemelt témák

Nyomtató

  • Lézer
  • Tintasugaras
  • Szervizelés
  • Patron/Toner

Helyszínre kiszállás

  • Eseti
  • Szerződéses

Kapcsolat egy kattintással

  • Armacomp Karcag.
    5300 Karcag, Szent István sgt. 17.
    Armacomp Törökszentmiklós.
    5200 Törökszentmiklós, Kossuth tér 7.
    Armacash Debrecen.
    4029 Debrecen, Csapó u. 80.
    ArmaCar.
    5300 Karcag, Laktanya utca 17.
  • Tel.: +36 59 300 484
    Fax: +36 59 300 484
  • ugyfelszolgalat@armacomp.hu
  • www.armacomp.hu

Felügyeleti hatóság

Az Ön települése/irányítószáma

Biztonsági kód: 123456