Epson nyomtatóra akár 35.000 Ft visszatérítés!

Válassza az Ön számára tökéletes nyomtatót az Epson-tól, és pénzt is kap vissza!

Epson nyomtatókra pénzvisszatérítési akció: 2017.09.01. - 2017.12.31.

Epson nyomtatóra akár 35.000 Ft visszatérítés!

Számítógép

Szervíz

A számítógépek szervizelési igénye gyakorlatilag egyidős a számítógép megszületésével: valószínűleg már Neumann János is szervízelte első számítógépét

Tovább

Mobiltelefon

Szervíz

Ügyfeleink minél jobb kiszolgálása érdekében bevezettük 2016-ban mobiltelefon szervíz szolgáltatásunkat is.

Tovább

Karcag

+3659300484

5300 KARCAG, SZT. ISTVÁN SGT. 17. BHG üzletsor
karcag@armacomp.hu
Fax: +3659300484

Tovább

Törökszentmiklós

+3656334378

5200 Törökszentmiklós, Kossuth tér 7. Rossmann oldalában

torokszentmiklos@armacomp.hu

Tovább

Kategóriák

Keresés

Információk

Információk

Pénztárgép vásárlás / megrendelés menete
Pénztárgép használatára kötelezettek köre:
Pénztárgéppel történő nyugtaadásra kötelezett üzletben történő előlegfizetés elszámolása
Gépi nyugtaadási kötelezettség
Pénztárgép adómemória (FM) kiíratás
Érvényes forgalmazási engedélyű pénztárgépek
Visszavont/lejárt forgalmazási engedélyű pénztárgépek
2010.12.31-ig adómemória cserére engedélyezett visszavont/érvénytelen forgalmazási engedélyű pénztárgépek
Adómemória-cserére nem engedélyezett pénztárgépek
Felhasználónál nem működtethető pénztárgépek
Közlemény a pénztárgépek és a taxaméterek követelményrendszeréről
ÁFA-kulcs változás 2009. július 1.
Közlemény a pénztárgép használatára kötelezettek körének bővüléséről
Közlemény a pénztárgépek és a taxaméterek követelményrendszeréről
A pénztárgép szervízelése.
Mi az AP szám és hogyan állapíthatom meg?
Mikor kötelező a pénztárgép és taxaméter használata?
Mi az amit a nyugta fejlécének tartalmaznia kell?
Rontott pénztárgépnyugta esetén mi a teendő?


Pénztárgép vásárlás / megrendelés menete

Az online pénztárgépek esetén - a korábbi menetrendhez képest - változott a pénztárgépvásárlás menete. Eddig elég volt a megfelelő papírokkal befáradni hozzánk és megvásárolni a pénztárgépet, most már lényegesen bonyolultabbá vált ez a kötelező tranzakció.

 

1. lépés: Regisztrációs kód iránti kérelem

A online pénztárgép üzembe helyezési kódot – PTGREG adatlapon – annak kell igényelnie, aki az online pénztárgépet üzemeltetni fogja. A PTREG adatlapon, a regisztrációs kód kérésekor meg kell adni az üzemeltető adatait (név, székhely, adószám), az üzemeltetés helyét (cím), valamint a leendő (vagy meglévő) üzlet fantázianevét. Ezek az adatok fogják alkotni a beüzemelt online pénztárgép fejléc részét, amelynek tartalmi elemeit a 48/2013 (XI.15) NGM rendelet szabályozza.

A regisztrációs kód iránti kérelmet a NAV 5 munkanapon belül feldolgozza, arra - a hibás kérelmet nem alapul véve - válaszul egy határozatot küld az ügyfélkapus tárhelyre, amely tartalmazza a 16 karakteres regisztrációs kódot, amellyel az új online pénztárgép üzembe helyezhető.

 

2. lépés: Online pénztárgép kiválasztása

A megfelelő típus kiválasztása nem egy utolsó szempont: nem mindegy milyen üzletbe, milyen tevékenységre, mekkora napi nyugtaszámmal dolgozva, PC-re kötve, vagy nem...

Az alábbi általános lehetőségek azért előre belőhetőek:

- PC-s kapcsolat akkor szükséges, ha közvetlenül szoftverből akarunk bizonylatot nyomtatni, folyamatos raktárkezelés szükséges, Nemzeti Dohánybolt esetén majdcsak elkerülhetetn. Ezen megoldásokra jelenleg a Micra Jota M, CashCube Pro, CashCube light típusok ajánlhatóak a PC-s kapcsolat miatt mindenképpen.

- Magas nyugtaszám: amennyiben naponta több száz, vagy akár több ezer adóügyi bizonylat készül, akkor részben a billentyűzet minősége, részben a hőnyomtató típusa miatt fontos szempont lehet a választás során. A forgalmazók ajánlása elsősorban a Micra Eco S illetve a CashCube Pro, valamint a Datecs DP-45 típusok a legjobb választások.

- Akkumulátoros használat: piacon, mozgóárusoknál fontos szempont lehet; amennyiben nincs folyamatos áramellátás a kiválasztott értékesítési helyen, úgy feltétel az akkumulátoros használat. Elsősorban a Datecs DP-25, Micra Mini, Tremol típusok ajánlhatóak.

Kérje kollegáink segítségét a megfelelő típus kiválasztásánál: Ne feledje, hosszabb távú beruházásról van szó, a mostani választás alapján fogja akár nyögni a rossz döntést az online pénztárgép napi használata közben!

 

3. lépés: Szükséges papírok

Mint manapság mindennek, az online pénztárgép egyik legfontosabb pontja a bürokrácia!

Feltétlenül szükséges iratok online pénztárgép vásárlása esetén:

- aláírási címpéldány (cég esetén)

- meghatalmazás (cég vagy egyéni vállalkozó esetén, amennyiben nem az aláíró fogja hitelesíteni a papírokat)

- aláíró személyes papírjai: személyi igazolvány, adókártya, lakcímigazoló

- meghatalmazott esetén: aláíró papírjai, meghatalmazott papírjai (személyi igazolvány, adókártya, lakcímigazoló)

- cég esetén cégkivonat (nyilvános, e-cegjegyzek.hu-ról kollegáink letöltik a legfrissebbet)

- egyéni vállalkozó esetén: vállalkozói igazolvány, vagy a vállalkozás bejegyzéséről szóló határozat (helyi önkormányzattól)

- regisztrációs kódról szóló határozat (NAV-tól, az 1. lépésben igényelt)

 

Természetesen a fenti iratokból nem kérünk itthagyni egyet sem, a szükséges iratokat másoljuk, így nem szükséges eredeti példányt újrahitelesíttetni!

 

A szükséges iratok részben a beüzemeléshez, részben pedig a kommunikációt biztosító szerződés megkötéséhez szükségesek (Mobil Adat, Telekom, No Roaming, Datron felé)

 

4. lépés: Programozáshoz szükséges adatok megadása

Fontos, hogy a későbbiekben hogyan kívánja használni a megvásárolt online pénztárgépet: szükséges az ÁFA körök megadása (ÁFA körös értékesítés esetén ÁFA gyűjtőkhöz, tárgyi adómentes esetén vagy alanyi adómentes értékesítés esetén is szükséges másik-másik gyűjtő felprogramozása).

Kér-e értékhatár beállítást: azt a célt szolgáltja, hogy lehetőség szerint ne legyen elütés a pénztárgépen, egy-egy "elütés" sok plussz munkát okozhat (jegyzőkönyvezés, magyarázkodás, stb.)

Reklámszöveg szükséges-e: az előállított adóügyi bizonylatokon lehetőség van a láblécben elhelyezni reklámszöveget. Hasznos lehet, ha extra információval szeretnénk ellátni ügyfeleinket, vagy egyszerűen csak "Köszönjük, hogy nálunk vásárolt!" udvariassági kört futjuk le.

PC-vel összekötjük-e online pénztárgépünket: mindenképpen kérje kollegáink segítségét, nem csak programozni, de ellenőrízni és oktatni sem árt ezt a funkciót!

Használunk-e perifériális eszközt: vonalkódolvasót, külső vevőkijelzőt, bankkártya terminált, stb.

Egyéb fizetési eszközök: bankkártya, utalvány elfogadására lesz-e lehetőség

 

5. lépés: A megrendelés ellenőrzése, fizetés az élesítés előtt

Miért kérjük az online pénztárgép árát élesítés / megszemélyesítés előtt? Azért, mert a megszemélyesített online pénztárgépet a regisztrációs kód felhasználásával az adott adószámhoz kötjük! Ezen művelet után a pénztárgép már csak az adott adózó / üzemeltető adataival üzemelhet, valamint neki kell elszámolnia az ebbe az online pénztárgépbe kerülő adatokkal is: leginkább a bevételi adatokkal, hiszen azok már adóalapot képeznek!

Természetesen rendelést felveszünk az online pénztárgép megrendeléséről e nélkül is, de a megszemélyesítési folyamatot csak ezen összeg megfizetése után van módunk megkezdeni (készpénzben, bankkártyával, előre utalással teljesíthető)

 

6. lépés: Beüzemelt online pénztárgép átvétele, ellenőrzése, oktatás

A megszemélyesítéssel és a programozással még nem ért véget a munka: sem nekünk, sem Önnek! Az új online pénztárgépét átvételkor kérjük ellenőrízze, bárki hibázhat, jobb ezt minél hamarabb észrevenni: gyűjtők programozása megtörtént-e, értékhatár beállítások ellenőrzése, reklámszöveg, stb.

Ha minden rendben, jön az oktatás. Röviden megmutatjuk, hogy hogyan is kell használatba venni az új online pénztárgépet:

- napnyitás

- váltópénz regisztrálása a pénztárgépben

- értékesítési műveletek

- gyűjtők, különböző fizetési módok használata

- napzárás

- jelentések (pénzügyi, forgalmi)

Ezek a főbb funkciók, amelyekkel mindenképpen tisztában kell lenni az első használatkor!

 

 

Beüzemelt online pénztárgépével kapcsolatban ezután is állunk rendelkezésére: a pénztárgépen elhelyezett matricán található telefonszámokon, e-mailben, személyesen!



Bővebben: Armacash

Pénztárgép használatára kötelezettek köre:

2013. március 20-tól a 3/2013. (II. 15.) NGM rendelete az alábbiakban határozza meg a pénztárgép használatra kötelezettek körét:

1. melléklet a 3/2003 . (II. 15.) NGM rendelethez

Nyugtaadási kötelezettségüknek kizárólag pénztárgéppel, taxaméterrel eleget tenni kötelezettek köre
1. Az Áfa tv. 166. § (2) bekezdésében foglalt feltétel teljesülése hiányában nyugtaadási kötelezettségüknek kizárólag pénztárgéppel tehetnek eleget az alábbi adóalanyok, illetve üzletek:
a) a gyógyszertárak,
b) a 2009. október 15. napján hatályos TEÁOR ‘08 47.1–47.7 (bolti kiskereskedelem) és 47.91 (nem bolti kiskereskedelem) szerinti kiskereskedelmi, az 56.1 (Éttermi, mozgó vendéglátás) és 56.3 (Italszolgáltatás) szerinti vendéglátási (kivéve a mozgó szolgáltatásnyújtást), az 55.1–55.3 (Szállodai,üdülési, kempingszolgáltaás) szerinti szálláshely-szolgáltatási, a 77.1–77.2 (Gépjárműkölcsönzés, Személyi használatú, háztartási cikk kölcsönzés) és 77.33 (irodagép kölcsönzés) szerinti kölcsönzési és a 95.1–95.2 (Számítógép, kommunikációs eszköz, Személyi, háztartási cikk javítása) szerinti javítási tevékenységet folytató valamennyi adóalany, üzlet, mozgóbolt, kivéve:
ba) a betétdíjas göngyöleget visszaváltó üzlet,
bb) a csomagküldő kereskedelem, kivéve annak nyílt árusítást végző üzlete, bemutatóterme,
bc) az ipari – kivéve élelmiszeripari – tevékenységet folytató egyéni vállalkozó, ha termelő és értékesítő tevékenységét ugyanabban a helyiségben folytatja,
bd) a termelői borkimérés,
be) az utazási iroda, utazási ügynökség, turisztikai szolgáltató iroda utazási szolgáltatásai tekintetében,
c) a 2009. október 15. napján hatályos TEÁOR ‘08 46.2–46.7 szerinti nagykereskedelmi tevékenységet folytató adóalanyok, üzletek a kiskereskedelmi értékesítésük tekintetében.
2. Az Áfa tv. 166. § (2) bekezdésében foglalt feltétel teljesülése hiányában nyugtaadási kötelezettségüknek kizárólag taxaméterrel tehetnek eleget a taxiszolgáltatást nyújtó adóalanyok.


segédletek:

3/2013. (II. 15.) NGM rendelet
http://www.njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=158899.237517 

TEÁOR módszertani útmutató, és lista
http://www.ksh.hu/docs/files/532985.PDF http://www.ksh.hu/docs/files/532988.PDF 



Bővebben:

Pénztárgéppel történő nyugtaadásra kötelezett üzletben történő előlegfizetés elszámolása

Az áfa törvény 17. §-a szerinti előlegfizetés esetén az áfa törvény 43. § (4) bekezdésében foglaltak szerint számlát kell kibocsátani, amelyen az előlegfizetés ténye feltüntetésre kerül. Ez a számlaadási kötelezettség a törvény hivatkozott rendelkezéséből ered, független a vevő kérésétől és az eladó szándékától. E gazdasági eseményt tehát nyugtával nem elegendő bizonylatolni.



Bővebben: NAV

Gépi nyugtaadási kötelezettség

Az 1992. évi LXXIV. törvény (a továbbiakban: áfa-törvény) 70.§-a értelmében a nyugtaadási kötelezettség általános, ez alól csak az ugyanezen törvényhely (2) bekezdésében, illetve a 73.§-ban tárgyalt esetek képeznek kivételt. Egyszerűsített számlát csak a vevő kérésére kell kibocsátani. Az adózó nem dönthet úgy, hogy azáltal iktatja ki a nyugtaadást, hogy kivétel nélkül minden értékesítéséről egyszerűsített számlát bocsát ki, mert…



Bővebben: NAV

Pénztárgép adómemória (FM) kiíratás

Minden forgalomban lévő pénztárgépet (a tartalék pénztárgépet) is köteles a pénztárgép üzemeltetője minden év elején - külön kiadott APEH közleményben szabályozott módon - az előző naptári évre vonatkozóan a pénztárgép adómemóriájának kiíratását - a bevétellel való egyeztetés érdekében - el kell végezni, és azt az ellenőrzés céljára megőrizni. A kiírt összesített adatokat a kiíratást végzőnek a pénztárgépnaplóban is rögzíteni kell. A kinyomtatott fekete doboz kiíratást a gépnaplóban őrizni kell a pénztárgép használati ideje alatt, és a forgalomból kivonás után még 5 + tárgy évig.



Bővebben: NAV

Érvényes forgalmazási engedélyű pénztárgépek

Azok a pénztárgépek melyeket a jelenlegi apeh előírásnak megfelelnek és újonnan vagy használtan vásárolhatóak és forgalomba helyezhetőek.



Bővebben: NAV

Visszavont/lejárt forgalmazási engedélyű pénztárgépek

Azok a pénztárgépek melyeket a jelenlegi apeh előírás miatt újonnan és használtan sem lehet megvásárolni és nem lehet forgalomba helyezni



Bővebben: NAV

2010.12.31-ig adómemória cserére engedélyezett visszavont/érvénytelen forgalmazási engedélyű pénztárgépek

Azok a pénztárgépek melyekben ha nem történik tulajdonos változás, tehát az adószám első 8 számjegye nem változik akkor 2010.12.31-ig fekete dobozt lehet cserélni benne



Bővebben: NAV

Adómemória-cserére nem engedélyezett pénztárgépek

Azok a pénztárgépek melyek a fekete doboz megteltéig vagy egy esetleges fekete doboz meghibásodásig használhatóak.



Bővebben: NAV

Felhasználónál nem működtethető pénztárgépek

Azok a pénztárgépek melyek semmilyen körülmények között nem használhatóak!



Bővebben: NAV

Közlemény a pénztárgépek és a taxaméterek követelményrendszeréről



Bővebben: NAV

ÁFA-kulcs változás 2009. július 1.

Az átállítás minden olyan pénztárgépre vonatkozik, amely nincs kivonva a forgalomból, kivétel nincs! Akkor is át kell állítani az új 25%-os és 18%-os ÁFA-kulcsokat, ha azt nem használják. Minden átállításról adatközlő lapot kell küldenünk az adóhatóság felé. A határidőn túl átállított gépekről listát kell küldenünk az APEH részére. Kérem, ne felejtsék el átállíttatni pénztárgépeiket! Az ÁFA átállítást kizárólag a hivatalos szerviz által lehet elvégezni.



Bővebben: NAV

Közlemény a pénztárgép használatára kötelezettek körének bővüléséről

 

Az üzletek működéséről és a belkereskedelmi tevékenység folytatásának feltételeiről szóló 4/1997. (I.22.) Korm. rendeletet módosította a 160/2000. (IX.21.) Korm. rendelet. Ennek következtében módosult a rendelet személyi hatálya, de a módosítás érintette - többek közöttaz 1. számú mellékletet is, mely az üzletkörök felsorolását tartalmazza. Új elemként jelenik meg ugyanis a 703. Egyéb jármű kölcsönző (TEÁOR 71.21-ből), a 801. Lábbeli, bőráru javító műhely, fiók (TEÁOR 52.71), a 802. Elektromos háztartási cikk javító műhely, fiók (TEÁOR 52.72), a 803. Óra-, ékszerjavító műhely, fiók (TEÁOR 52.73), és a 804. Egyéb fogyasztási cikk javító műhely, fiók (TEÁOR 52.74). Mivel a pénztárgépek és taxaméterek használatáról szóló 24/1995. (XI.22.) PM rendelet mellékletének I./c) pontja értelmében nyugtaadási kötelezettségének csak pénztárgéppel tehet eleget az üzletek működéséről szóló, külön jogszabály vonatkozó mellékletében szereplő valamennyi üzlet, ezért a módosító kormányrendelet hatályba lépését követően (a kihirdetést követő 30 nap elteltével) a fent említett üzletköri besorolású tevékenységet folytató gazdálkodó szervezetek is csak pénztárgéppel tehetnek eleget nyugtaadási kötelezettségüknek (a gazdálkodó szervezetek fogalmát a Ptk. 685. § c) pontja határozza meg).

 

további információk:

Ki kötelezett pénztárgéppel, taxaméterrel teljesíteni a nyugtaadási kötelezettségét

www.nav.gov.hu

 

Pénztárgéphasználatra kötelezett adózó, ha csak számlával tesz eleget kötelezettségének online pénztárgép helyett

"

2014.02.24.
Tájékoztató a pénztárgéphasználatra kötelezett bizonylat-kibocsátási kötelezettségét kizárólag számlával teljesítő adózók adatszolgáltatási kötelezettségéről
 
A nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek üzemeltetésének, szervizelésének egyes, az adóügyi egységgel rendelkező pénztárgépekre való átállást elősegítő szabályokról szóló 50/2013. (XI.15.) NGM rendelet 9/A. § (1) bekezdése szerint azt a pénztárgép használatra kötelezett adóalanyt, aki nyugtakibocsátási kötelezettségének kizárólag számla kibocsátásával tesz eleget, az adatszolgáltatási kötelezettség szempontjából úgy kell tekinteni, mint aki nyugtaadási kötelezettségét gépi nyugtakibocsátással teljesíti.
 
Kizárólagos számlakibocsátás alatt azt kell érteni, hogy az adóalany az egyébként pénztárgép használatra kötelezett tevékenységéhez kapcsolódó nyugtaadási kötelezettségét az adott pénzátvételi helyen kizárólag számla bocsátásával teljesíti.
 
Azt a tényt, hogy a pénztárgép használatra kötelezett adóalany bizonylat kibocsátási kötelezettségének számla kibocsátásával tesz eleget, a PTGSZLAB adatlapon, elektronikus úton kell bejelenteni. A bejelentés megtételét követően az adatszolgáltatási kötelezettség mindaddig fennáll, amíg az adóalany a tevékenységét befejezi vagy adott pénzátvételi helyen online pénztárgépet helyez üzembe.
 
Az adóalany adatszolgáltatási kötelezettségének pénztárgép használatra kötelezett tevékenysége tekintetében olyan módon köteles eleget tenni, hogy a PTGSZLAA adatlapon az e tevékenységéhez kapcsolódóan kibocsátott számlák adatát a számla kibocsátásának keltét alapul véve, naponkénti bontásban, naptári hetente, a tárgyhetet követő hét negyedik napjáig (csütörtök) elektronikus úton megküldi az állami adóhatóságnak.
 
Az adatszolgáltatási kötelezettséget azon számlák vonatkozásában kell először alkalmazni, amelyek kibocsátása 2014. február 28-át követően történik. A beadást első alkalommal – a 2014. március 1. és 2. vonatkozásában – a 9. héttől kell teljesíteni. Az első beadási határidő: 2014. március 6.
 
Az PTGSZLAA adatlap 2014. február 24.-étől a NAV honlapjáról, illetve az alábbi linkre kattintva letölthető:
"
forrás: nav.gov.hu
 
 
 


Bővebben: NAV

Közlemény a pénztárgépek és a taxaméterek követelményrendszeréről

    Adóigazgatási azonosításra alkalmas pénztárgépes nyugta csak
  • az APEH elnöke által jóváhagyott, és
  • az APEH által feljogosított szerviz által üzembe helyezett pénztárgéppel, taxaméterrel adható.

A pénztárgépek forgalmazási engedélyét az APEH elnöke adja ki, és vonja vissza. Az APEH elnöke az engedélyben megjelöli a típust, az engedély számát, a forgalmazó és a szervizek kötelezettségeit. Ha a forgalmazó, vagy a szervizek az engedélyben foglaltakat nem tartják be, az APEH a jogszabályokban előírtak szerint jár el. A forgalmazásra engedélyezett, illetve visszavont pénztárgépek és taxaméterek listája az Adó és Ellenőrzési Értesítőben és az APEH Internetes honlapján közzétételre kerül.



Bővebben:

A pénztárgép szervízelése.

Az APEH közlemény szabályozza a pénztárgépek javítását is. A pénztárgépen max. 15 db, ezen belül max. 5 db azonos típusú hibajavítás végezhető el. A hibaszám megállapításánál nem kell figyelembe venni az akkumulátor, biztosíték, nyomtató mechanikai hibát. Az ezt meghaladó javítás esetén a pénztárgépet selejtezni kell. Tehát, ha a pénztárgépet már 15-ször javították (a kivételek figyelembevételével) akkor az nem használható tovább, függetlenül a gép korától



Bővebben: NAV

Mi az AP szám és hogyan állapíthatom meg?

Az AP szám a pénztárgépek egyedi azonosító száma. Ez a szám minden pénztárgép esetén más, nem lehet két megegyező AP szám. A 9 jegyű szám első 3 számjegye a pénztárgép típus azonosítója, a többi 6 számjegy pedig a kassza egyedi azonosítója. Ezt a számot a pénztárgép mellé kapott gépnaplóból, az APEH bejelentőről, vagy a nyugták aljáról olvashatja le. Minden kiadott nyugta alján kötelezően szerepelnie kell, így minden nyugtáról leolvashatókötelezettségüknek kizárólag pénztárgéppel vagy taxaméterrel tehetnek eleget az alábbi adóalanyok, illetve üzletek, ha a nyugtaadás helyett nem választották a számla kibocsátást:

  • taxi szolgáltatást nyújtók
  • gyógyszertárak
  • az üzletek működésének rendjéről, valamint az egyes üzlet nélkül folytatható kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 133/2007. (VI. 13.) Korm. rendelet 2. számú mellékletében szereplő valamennyi üzlet, kivéve
    • a betétdíjas göngyöleget visszaváltó üzlet,
    • a csomagküldő kereskedelem, kivéve annak nyílt árusítását végző üzlete, bemutatóterme,
    • a kereskedelmi működési engedély megszerzése alól mentesülő ipari -kivéve élelmiszeripari- tevékenységet folytató egyéni vállalkozó, ha termelő és értékesítő tevékenységet ugyan abban a helyiségben folytatja.
    • a termelői borkimérés,
    • az utazási iroda, utazási ügynökség, turisztikai szolgáltató iroda utazási szolgáltatásai tekintetében
  • nagykereskedelmi üzletkörbe tartozó adóalanyok a részben vagy egészben készpénzzel vagy készpénz-helyettesítő eszközzel történő kiskereskedelmi értékesítésük tekintetében.

Üzemanyagkút esetében pénztárgépként csak erre a célra kialakított, kútfejjel összekötött, típusjóváhagyott pénztárgép használható.
 



Bővebben: Kulcs-Soft

Mikor kötelező a pénztárgép és taxaméter használata?

Nyugtaadási kötelezettségüknek kizárólag pénztárgéppel vagy taxaméterrel tehetnek eleget az alábbi adóalanyok, illetve üzletek, ha a nyugtaadás helyett nem választották a számla kibocsátást:

  • taxi szolgáltatást nyújtók
  • gyógyszertárak
  • az üzletek működésének rendjéről, valamint az egyes üzlet nélkül folytatható kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 133/2007. (VI. 13.) Korm. rendelet 2. számú mellékletében szereplő valamennyi üzlet, kivéve
    • a betétdíjas göngyöleget visszaváltó üzlet,
    • a csomagküldő kereskedelem, kivéve annak nyílt árusítását végző üzlete, bemutatóterme,
    • a kereskedelmi működési engedély megszerzése alól mentesülő ipari -kivéve élelmiszeripari- tevékenységet folytató egyéni vállalkozó, ha termelő és értékesítő tevékenységet ugyan abban a helyiségben folytatja.
    • a termelői borkimérés,
    • az utazási iroda, utazási ügynökség, turisztikai szolgáltató iroda utazási szolgáltatásai tekintetében
  • nagykereskedelmi üzletkörbe tartozó adóalanyok a részben vagy egészben készpénzzel vagy készpénz-helyettesítő eszközzel történő kiskereskedelmi értékesítésük tekintetében.

Üzemanyagkút esetében pénztárgépként csak erre a célra kialakított, kútfejjel összekötött, típusjóváhagyott pénztárgép használható.
 



Bővebben:

Mi az amit a nyugta fejlécének tartalmaznia kell?

Az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal 2006. 01.01 hatállyal új közleményt adott ki, mely szabályozza a pénztárgépk technikai követelményrendszerét, valamint a javítást és üzembehelyezést. Nagyon fontos, hogy a nyugta fejlécének kötelező adatai is változtak. (közlemény 1.15.pont) A következő adatoknak a leírt sorrendben mindenképpen szerepelnie kell a fejlécben: Bizonylat fejléc adatok (az adatsorok alábbi sorrendje kötelező);

  • A bizonylatot kibocsátó vállalkozás (vállalkozó) neve;
  • A bizonylatot kibocsátó vállalkozás (vállalkozó) székhelye;
  • A bizonylatot kiállító üzlet neve (amennyiben különbözik a vállalkozás (vállalkozó) nevétől);
  • A bizonylatot kiállító üzlet címe(amennyiben különbözik a vállalkozás (vállalkozó) székhelyétől);
  • A vállalkozás (vállalkozó) adószáma.

Tehát ha Önök pénztárgépet vásárolnak ellenőrizzék le, hogy ezek az adatok mindenképpen szerepeljenek a nyugta fejlécében.



Bővebben:

Rontott pénztárgépnyugta esetén mi a teendő?

Minden gép esetén lehetőség van a nyugta lezárását megelőző korrekcióra, az ehhez szükséges információt megtalálja a géphez adott útmutatóban, vagy keresse meg a készüléket honlapunkon, és nézze meg a kezelési útmutatót. Amennyiben már lezárta a nyugtát, tehát a nyugta aljára kinyomtatta a gép AP-jelét, és az APEH számot, akkor csak egy külön nyomtatványon teheti ezt meg: Pénztárgép napi bevételének módosító tételei (B.sz.ny. 22-31 r.sz.) A rontott nyugtát csatolni kell a tőpéldányhoz, az első példányt kell eljuttani a napi zárás szalaggal a könyvelőhöz, aki majd a rontott nyugta összegét az adóköteles forgalomból levonja.

Bővebben:

Íratkozz fel hírlevelünkre!